יום חמישי, 7 באוקטובר 2010

הילדים חסרי אחריות, סגורים, אלימים חצופים - מאיפוא זה בא?


פרק שני - "הילדים של היום"

'ה"ילדים של היום" כך מכנים אותם, אלימים. הם מסוגלים לירות לאוייבים בראש, ללא שום תחושה, ללא שום זעזוע, הם דורסים  אנשים חיים וצוחקים בקול גדול, ככול שיש כתמי דם חזקים יותר המתפזרים על הקירות כך הם שמחים יותר, הם מריעים לפוגע. רובם יפגינו התנהגות זאת רק כאשר הם מול המסך והתוכנות המאפשרות זאת.......


מי יוצר את התוכנות האלה, האם הם הילדים? מי הוגה את הרעיונות המטורפים האלה, הילדים המשחקים?


לא, בדרך כלל אלה אינם ילדים, אלה מבוגרים !!!!


כל מבוגר בן עשרים עשרים וחמש ומעלה שעובד בשוק בניית משחקי מחשב, כיוצר, כממציא, כמעצב, לא נחשף למשחקי המחשב האלה בילדותו. ובכל זאת, הדמיון המנחה אותו, הרעיונות הקיצוניים בעיצוב מראות אלימים הם פרי מוחו, למרות שלא גדל כילד מחשבים (פשוט כי עדיין לא היו כאלה). השוק מוצף ביוצרי אימה, המשפיעים זה על זה, ומתחרים זה בזה, כיצד יגיעו לשיאים חדשים. יוצרי האימה, פועלים בתחום משחקי המחשב, הקולנוע, סרטי ילדים, וספרי ילדים. למרבה הפלא בדרך כלל יוצרים אלה, אינם עבריינים, ורוצחים חסרי רחמים. הם אנשי משפחה, הורים לילדים, מיושבים ומיוצבים ו"נורמאליים".


האם הרעיונות האלימים המועברים לילדים ממוחם הקודח של המבוגרים התחילו בדורנו, בדור המחשב? האם אנחנו בטוחים שאנחנו הכי טובים......גם באלימות?


בפרק הבא - פעם זה היה אחרת?!


צופי קלקודה
עורכת artNsmart













תגובה 1:

  1. לפני שהיו מחשבים, היתה טלוויזיה ולפני כן היה קולנוע כך שהאשמה לא טמונה ביוצרי המשחקים כי אם בחברה האלימה והמקצינה בה אנו חיים.

    השבמחק