יום שני, 24 באוגוסט 2009

החופש הגדול

החופש הגדול עומד בפני סיום. השנה שנת 2009. עוד מעט וניגע בסיום העשור הראשון של שנת 2000. אנשים בני דורי ראו נגד עיניהם, כמעט בלי להרגיש, כיצד נעשה מהפך מטורף של כניסת האלקרוניקה והמחשבים אל תוך החיים של כולנו. התבוננות מפוקחת על ילדינו מלמדת, כי זמן ניכר מיומם, זורם דרך חוטי חשמל, שבבי זיכרון, שלטים עכברים ומסכים. דור ההורים בני גילי עומד לפעמים בהשתהות. לפעמים בדאגה, לפעמים בתהיות כאלה ואחרות, על עתיד ילדנו. כיצד משפיע עליהם ההצמדות לאלקטרוניקה, מה נמנע מהם? למה הם חשופים בכל השעות האלה שהם שוקעים מנותקים מול המסך? עם מי הם משוחחים ימים שלמים ועל מה? מה אנחנו יכולים לעשות? האם המצב הזה נוח לנו? מתי אנחנו מתעוררים ושואלים את עצמנו מה קורה? יש הורים, שנעים תנועות קיצוניות, בין רכישת ציוד יקר לטלויזה או מחשב, לבין עונשים, או מניעת שימוש במחשבים וטלויזיות בכלל. אחרים ניסו לגדל את ילדיהם אופן טיבעי, קרוב לטבע מחוץ לרכושנות המתישה, אך נתקלים בבעיות אחרות הנובעות מכך, כאשר ילדיהם נפגשים בסופו של דבר עם העולם המודרני האמיתי.
כולנו מחפשים בכל יום פתרונות עבור ילדנו נוכל לחפש ותפור עבור ילדינו את הפתרונות הטובים ביותר להם ולנו. בכל בית חוקים אחרים, אפשרויות אחרות, ואישיות אחרת לילדים ולהורים.
ניתן לקרוא מאמר העוסק בבעיות שונות של ילדים ברשת האינטרנט - סוגי הבעיות, ההקשרים השונים, הפתרונות האפשריות. כנסו למאמר בטיחות ברשת - הורים והוא ייכוון אתכם לגילאים השונים של ילדיכם.
המשך חופשה נעימה ובטוחה.
צופי. artNsmat

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה